25/5/2011

pagi tu, mak aku tibe2 kejutkan aku...dia cakap opah masok hospital....
heart attack...
lepas tu, aku bangun terus siap2 pegi hospital dengan family.....
dalam kereta....aku dah macam orang hilang akal....
bila sampai...kereta tak sempat lagi nak berhenti..aku dah turun....
terus pegi wad kecemasan....
aku tengok opah...
tibe air mata keluar...
aku duduk dekat kerusi tepi tu...
genggam tangan aku...
tunduk bawah....
aku tak tau ape yang akan jadi...
macam2 aku pkir.....
aku cuba untuk tak pkir yang bukan2...
otak aku jadi blur....
lepas tu cousin aku datang duduk kat sebelah aku....
dia tau akulah cucu yang paling rapat dengan opah...
dia cuba tenangkan aku...
aku tak makan....tak minum....
ber jam2 aku duduk kat situ..
aku tak boleh tengok keadaan opah macam tu....
aku duduk kat luar je...

lepas tu....ade doc datang....masok dalam bilik tu tergesa2....
aku terus panik....after that....dia kuar and cakap...
maaf.....

aku terus terduduk kat situ.......
semua yang aku takutkan dan fikirkan.....
itulah yang jadi....

selamat tinggal opah...
Al-Fatihah